Misją Klastra jest współpraca inwestycyjna, marketingowa, naukowo-badawcza, procesowa, a także inne formy współpracy mające na celu rozwój branży ICT, w tym w szczególności sektora MSP, oraz zwiększenie atrakcyjności usług telekomunikacyjnych dla klientów końcowych.
Do podstawowych celów Klastra należą:
- współpraca przy ujednolicaniu procedur organizacyjnych przedsiębiorstwa i standaryzacja procesów biznesowych,
- wymiana doświadczeń w zakresie paszportyzacji sieci i wsparcia przez nią procesów biznesowych,
- wymiana doświadczeń w zakresie systemów księgowych oraz integracji z systemami telekomunikacyjnego członka Klastra ISP,
- rozwiązanie problemu deficytu adresacji IPv4; możliwe strategie postępowania,
- wypracowanie odpowiedzi techniczno-biznesowej na nowe usługi operatorów komórkowych (np. 5G),
- wymiana informacji o możliwościach realizacji projektów Klastra wspieranych przez Unię Europejską,
- podejmowanie działań prowadzących do identyfikacji, rozpoznania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań technologicznych oraz procesowych,
- promocja polskiej gospodarki,
- prace badawczo-rozwojowe, w tym prace nad wspólnymi systemami i usługami,
- współpraca w zakresie cyberbezpieczeństwa,
- wykorzystanie synergii z integracji wybranych procesów, w tym procesów marketingowych i sprzedażowych,
- współpraca w zakresie efektywnego zarządzania energią elektryczną,
- współpraca w zakresie opracowania systemów AI (Artficial Inteligence),
- współpraca w zakresie opracowania systemów automatyki przemysłowej,
- współpraca w zakresie grup zakupowych, w szczególności wspólne reprezentowanie przed dostawcami, zwłaszcza dostawcami usług telekomunikacyjnych, energii i sprzętu,
- szerzenie wiedzy na temat usług ICT, w tym usług polskich firm z sektora MSP (członków Klastra ISP),
- wymiana doświadczeń w zakresie obowiązków operatora i współpracy z urzędami,
- badanie potencjału wzrostu na rynkach zagranicznych oraz możliwości zastosowania sprawdzonych rozwiązań z rynku polskiego,
- analiza możliwości i wsparcie środowiska ISP.